BECI stelt Thierry Geerts aan als nieuwe CEO

BECI stelt Thierry Geerts aan
als nieuwe CEO
BECI

Het Uitvoerend Comité van BECI heeft deze avond beslist Thierry Geerts te benoemen als CEO vanaf 1 juni, ter vervanging van Olivier Willocx, die in februari zijn vertrek had aangekondigd.

Hij krijgt de opdracht om zowel de Kamer van Koophandel van Brussel als het Verbond van Ondernemingen van Brussel verder uit te bouwen. Op die manier zal hij de belangen van de Brusselse bedrijfswereld, in een snel veranderende wereld van digitalisering, AI, milieu-uitdaging en internationale spanningen, verdedigen. Meer dan ooit zal dat gebeuren in samenwerking met alle politieke en socio-economische spelers in Brussel en daarbuiten, om de troeven van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als Belgische en Europese hoofdstad beter uit te spelen.

Thierry Geerts kan hierbij steunen op een brede ervaring in het bedrijfsleven, in het bijzonder in Brussel. Zo leidde hij in de jaren ‘90 een industriële wasserij in Schaarbeek en Molenbeek, en bekleedde hij diverse managementfuncties in de media bij de VUM. Hij heeft de laatste jaren Google op de kaart gezet in België.

Annick Hernot, Voorzitter van BECI

“Ik ben bijzonder verheugd met de keuze voor Thierry Geerts als nieuwe CEO van BECI. Met zijn passie voor Brussel en zijn jarenlange ervaring als CEO en ondernemer, ben ik er van overtuigd dat Thierry de rol van BECI als belangenbehartiger van de Brusselse ondernemer nog meer impact zal geven.“

Thierry Geerts

“Ik kijk er ongelofelijk naar uit om het bedrijfsleven te kunnen vertegenwoordigen in onze bruisende hoofdstad. In samenspraak met Annick en het Uitvoerend Comité, wil ik BECI verder uitbouwen als boegbeeld van het economisch leven in Brussel en als verantwoordelijke partner van het Brussels ecosysteem. Brussel heeft ook zoveel troeven die erkend worden in het buitenland, maar die we onvoldoende uitspelen."

Over BECI

BECI (Brussels Enterprises Commerce & Industry) is ontstaan uit een partnerschap tussen de Kamer van Koophandel en het Verbond van Ondernemingen te Brussel: twee privé-vzw’s die door hun leden gefinancierd en beheerd worden. BECI vertegenwoordigt twee derde van de tewerkstelling in Brussel en meer dan 35.000 ondernemingen. De organisatie is al meer dan 300 jaar oud.

Over Thierry Geerts

Thierry Geerts besliste in het begin van het jaar om Google te verlaten, waarvan hij sinds 2011 de leiding had. Voordien werkte hij 15 jaar voor de VUM (nu Mediahuis). In de jaren ‘90 was hij algemeen directeur van een industriële wasserij, Euroblan, eerst in Schaarbeek, dan in Molenbeek. Hij is handelsingenieur Solvay VUB van opleiding en is geboren in Elsene.

Hij is auteur van twee boeken over de impact van de digitale revolutie en AI op mens en maatschappij: Digitalis, hoe we de wereld kunnen heruitvinden en Homo digitalis, hoe digitalisering ons meer mens maakt, waarvan er in totaal 50.000 exemplaren zijn verkocht. Hij is ook co-founder van de digitale campussen Be Central in Brussel en Wintercircus in Gent.

Voor vragen
Maïlys Charlier Zenari, persverantwoordelijke van BECI.
mcz@beci.be

BECI stelt Thierry Geerts aan